Bu Blogda Ara

30 Ocak 2015 Cuma

Sürdürülebilir Okul Binalarının Tasarım Kriterleri

Kingsmead Primary School, UK

. Konuyla ilgili tüm paydaşlarla ve uzmanlarla ilişki kurulması ve birlikte çalışılması,

. Uygun arsanın seçilmiş olması (Ekosistem üzerinde en az olumsuz etki yaratacak ve sürdürülebilir kriterlere uygun bina tasarlamaya elverişli, kullanıcıların dış kirlilik kaynaklarından korunacağı vb. özelliklere sahip bir arsa).

. Çevreyi az kirleten kapsamlı bir ulaşım planının yapılması (Arsa seçimi aşamasında başlamalı),


. Binanın yaşam döngüsü (Yapım, işletim, bakım-onarım, yıkım) maliyetlerinin minimize edilmesi,

. Enerji gereksiniminin azaltılması için oluşturulan pasif sistemler (Seralar, çatı pencereleri, ısı depolayan duvarlar, güneş bacaları vb.) ve aktif sistemlerin (Güneş kolektörleri, fotovoltaik sistemler vb.) yapıya entegre edilmesi,

. Yağmur suyu toplama, çatı bahçeleri, doğal havalandırma sistemleri, yeterli gün ışığı, ekolojik ve yerel malzeme ile inşa etme, akustik konfor, iyi bir iç hava kalitesi gibi sürdürülebilir özelliklere sahip olması,

. Bina inşaatında ve sonrasında malzemeleri yeniden kullanma ve yeniden kazanma politikalarının uygulanması (Atıkların azaltılması ve yönetilmesi),

. Esnek ve değişen koşullara uyum sağlayabilmesi ve kullanıcıların eğitim performansını geliştirmesi,

. Binanın aynı zamanda sürdürülebilirlik bilinci açısından bir eğitim aracı olması ve eğitim programlarının içine dahil edilmesi,

. Çocuğun doğayla ilişkisini sağlayan açık alanların tasarlanması ve farklı deneyim ortamlarının sunulması,

. Engelli / engelsiz herkes için erişilebilir ve güvenli olması,

. Bina olanaklarından yakın çevre halkının da faydalanmasının sağlanması.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder